Real decreto 1190/2012, do 3 de agosto

CONTIDOS

Real decreto 1190/2012, do 3 de agosto, polo que se modifican o Real decreto 1513/2006, do 7 de decembro, polo que se establecen as ensinanzas mínimas da educación primaria, e o Real decreto 1631/2006, do 29 de decembro, polo que se establecen as ensinanzas mínimas correspondentes á educación secundaria obrigatoria.
Bloque 1. Contidos comúns.
Recoñecemento dos criterios, valores e argumentos implicados en diferentes posturas éticas e políticas.
Preparación e realización de debates sobre problemas do contorno inmediato ou de carácter global, sobre cuestións de actualidade e dilemas ético-cívicos, considerando as posicións e alternativas existentes.
Análise comparativa e avaliación crítica de informacións proporcionadas polos medios de comunicación sobre un mesmo feito ou cuestión de actualidade.
Recoñecemento das violacións de dereitos humanos e de liberdades e das inxustizas no mundo contemporáneo. A liberdade e a xustiza como obxectivo. Participación en proxectos que impliquen solidariedade dentro e fóra do centro.
Bloque 2. Liberdade e responsabilidade.
O carácter moral e social das accións humanas. Liberdade e responsabilidade como condicións de posibilidade da acción política e moral.
Os criterios morais e a noción de valor. O ben e a xustiza como valores fundamentais da acción persoal e social humana.
A especificidade do discurso sobre o bo e o xusto. Presentación do ámbito de reflexión propio da filosofía.
Bloque 3. Teorías éticas. Os dereitos humanos.
As teorías éticas.
Os dereitos humanos como referencia universal para a conduta humana. Dereitos cívicos e políticos. Dereitos económicos, sociais e culturais. Evolución, interpretacións e defensa efectiva dos dereitos humanos.
As diferenzas sociais e culturais. Rexeitamento das actitudes de intolerancia, inxustiza e exclusión.
Os dereitos humanos nas novas tecnoloxías da información. Os dereitos humanos e o respecto á vida e á dignidade humana no contexto da nova biotecnoloxía.
Bloque 4. Ética e política. A democracia. Os valores constitucionais.
Democracia e participación cidadá.
Institucións democráticas do Estado español, das comunidades autónomas e da Unión Europea: fundamento e funcionamento. O ordenamento xurídico español como instrumento de regulación da convivencia. Institucións e normas fundamentais.
A Constitución española. Dereitos e deberes fundamentais na Constitución. Educación cívico-tributaria.
Bloque 5. Problemas sociais do mundo actual.
Factores que xeran problemas e discriminacións. Valoración ética desde os dereitos humanos. Propostas de actuación.
A globalización e o desenvolvemento. Poder e medios de comunicación.
Cidadanía global. Desenvolvemento humano sustentable. Cooperación. Os movementos comprometidos na defensa dos dereitos humanos.
Os conflitos armados e a actuación da comunidade internacional na súa resolución.
Bloque 6. A igualdade entre homes e mulleres.
Dignidade da persoa, igualdade en liberdade e diversidade.
Causas e factores da discriminación das mulleres. Igualdade de dereitos e de feito.
Alternativas á discriminación. Prevención e protección integral da violencia contra as mulleres.

 

 

CONTIDOS (Secuenciados e temporalizados)

1ª AVALIACIÓN
Bloque 1. Contidos comúns.
Bloque 2. Liberdade e responsabilidade.
2ª AVALIACIÓN
Bloque 3. Teorías éticas. Os dereitos humanos.
Bloque 4. Ética e política. A democracia. Os valores constitucionais.
3ª AVALIACIÓN
Bloque 5. Problemas sociais do mundo actual
Bloque 6. A igualdade entre homes e mulleres.

CONTIDOS MÍNIMOS

1-       Recoñecerse e recoñecer os demais como persoas
2-       Aprender o valor da convivencia
3-       Entender o significado de ser morais
4-       Recoñecer as distintas teorías éticas e os seus principais representantes
5-       Coñecer en profundidade os dereitos humanos e entender que non só atinxen a uns poucos
6-       Valorar a importancia da democracia como forma de goberno e as súas consecuencias
7-       Recoñecer nos outros a persoas iguales e potenciar o rexeitamento da discriminación
8-       Recoñecer o concepto de cidadaniía e todo o que ela conleva
9-       Entender a paz como unha necesidade ética
10-   Recoñecer a igualdade entre home e muller e rexeitar a violencia de xénero

TEMPORALIZACIÓN

1ª Avaliación: bloque 1 y 2
2ª Avaliación: bloque 3 y4
3ª Avaliación: bloque 5 y 63

No hay comentarios:

Publicar un comentario