CONTIDOS
Real decreto 1190/2012, do 3 de agosto, polo que se
modifican o Real decreto 1513/2006, do 7 de decembro, polo que se establecen as
ensinanzas mínimas da educación primaria, e o Real decreto 1631/2006, do 29 de
decembro, polo que se establecen as ensinanzas mínimas correspondentes á
educación secundaria obrigatoria.
Bloque 1. Contidos comúns.
Recoñecemento dos criterios, valores e argumentos implicados
en diferentes posturas éticas e políticas.
Preparación e realización de debates sobre problemas do
contorno inmediato ou de carácter global, sobre cuestións de actualidade e
dilemas ético-cívicos, considerando as posicións e alternativas existentes.
Análise comparativa e avaliación crítica de informacións
proporcionadas polos medios de comunicación sobre un mesmo feito ou cuestión de
actualidade.
Recoñecemento das violacións de dereitos humanos e de
liberdades e das inxustizas no mundo contemporáneo. A liberdade e a xustiza
como obxectivo. Participación en proxectos que impliquen solidariedade dentro e
fóra do centro.
Bloque 2. Liberdade e
responsabilidade.
O carácter moral e social das accións humanas. Liberdade e
responsabilidade como condicións de posibilidade da acción política e moral.
Os criterios morais e a noción de valor. O ben e a xustiza
como valores fundamentais da acción persoal e social humana.
A especificidade do discurso sobre o bo e o xusto.
Presentación do ámbito de reflexión propio da filosofía.
Bloque 3. Teorías éticas. Os
dereitos humanos.
As teorías éticas.
Os dereitos humanos como referencia universal para a conduta
humana. Dereitos cívicos e políticos. Dereitos económicos, sociais e culturais.
Evolución, interpretacións e defensa efectiva dos dereitos humanos.
As diferenzas sociais e culturais. Rexeitamento das
actitudes de intolerancia, inxustiza e exclusión.
Os dereitos humanos nas novas tecnoloxías da información. Os
dereitos humanos e o respecto á vida e á dignidade humana no contexto da nova
biotecnoloxía.
Bloque 4. Ética e política.
A democracia. Os valores constitucionais.
Democracia e participación cidadá.
Institucións democráticas do Estado español, das comunidades
autónomas e da Unión Europea: fundamento e funcionamento. O ordenamento
xurídico español como instrumento de regulación da convivencia. Institucións e
normas fundamentais.
A Constitución española. Dereitos e deberes fundamentais na
Constitución. Educación cívico-tributaria.
Bloque 5. Problemas sociais
do mundo actual.
Factores que xeran problemas e discriminacións. Valoración
ética desde os dereitos humanos. Propostas de actuación.
A globalización e o desenvolvemento. Poder e medios de
comunicación.
Cidadanía global. Desenvolvemento humano sustentable.
Cooperación. Os movementos comprometidos na defensa dos dereitos humanos.
Os conflitos armados e a actuación da comunidade
internacional na súa resolución.
Bloque 6. A igualdade entre
homes e mulleres.
Dignidade da persoa, igualdade en liberdade e diversidade.
Causas e factores da discriminación das mulleres. Igualdade
de dereitos e de feito.
Alternativas á discriminación. Prevención e protección
integral da violencia contra as mulleres.
CONTIDOS (Secuenciados e temporalizados)
1ª AVALIACIÓN
Bloque 1.
Contidos comúns.
Bloque 2.
Liberdade e responsabilidade.
2ª AVALIACIÓN
Bloque 3.
Teorías éticas. Os dereitos humanos.
Bloque 4.
Ética e política. A democracia. Os valores constitucionais.
3ª AVALIACIÓN
Bloque 5.
Problemas sociais do mundo actual
Bloque 6. A
igualdade entre homes e mulleres.
CONTIDOS MÍNIMOS
1-
Recoñecerse e
recoñecer os demais como persoas
2-
Aprender o valor da
convivencia
3-
Entender o significado
de ser morais
4-
Recoñecer as distintas
teorías éticas e os seus principais representantes
5-
Coñecer en
profundidade os dereitos humanos e entender que non só atinxen a uns poucos
6-
Valorar a importancia
da democracia como forma de goberno e as súas consecuencias
7-
Recoñecer nos outros a
persoas iguales e potenciar o rexeitamento da discriminación
8-
Recoñecer o concepto
de cidadaniía e todo o que ela conleva
9-
Entender a paz como
unha necesidade ética
10-
Recoñecer a igualdade
entre home e muller e rexeitar a violencia de xénero
TEMPORALIZACIÓN
1ª Avaliación: bloque 1 y 2
2ª Avaliación: bloque 3 y4
3ª Avaliación: bloque 5 y 63
No hay comentarios:
Publicar un comentario